مجموع نظرات: ۱
شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

آب هویج یکی از آبمیوه‌های خوش‌طعم و خوشمزه است که می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده برای خود یا کودک‌تان مصرف شود. اما هنگامی که این آبمیوه خوشمزه روی موکت یا فرش می‌ریزد، می‌تواند فاجعه بزرگی بر جای بگذارد. لکه‌های آب هویج روی موکت‌ها معمولاً به رنگ نارنجی روشن یا گاهی زرد هستند که برداشتن هر دوی این لکه‌ها معمولا بسیار دشوار است.

image_1640181692.jpg

اما اگر لیوان آب هویج ناگهان از دست خود یا کودک تان بر روی موکت آشپزخانه افتاد، نگران نباشید. ما در این راهنما قصد داریم تا روش تمیز کردن لکه آب هویج از روی موکت را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

اقدام سریع را فراموش نکنید

مهم ترین نکته در پاک کردن لکه آب هویج از روی موکت همچون تمام انواع لکه ها، تمیز کردن سریع لکه است. تمیز کردن سریع در همان لحظات اولیه، به شما کمک می کند تا مقدار اضافی مایع را از روی فرش بلند کنید و از جذب آن توسط الیاف موکت جلوگیری کنید.

هر چه مایع آب هویج بیشتر بر روی موکت بماند، بیشتر در عمق الیاف موکت شما نفوذ کرده و یا اگر موکت شما سفت باشد، بر روی آن پخش شده و لکه بزرگ تری ایجاد خواهد نمود.

بنابراین در همان لحظه اول پس از ریختن آب هویج روی فرش خود، به جای دنبال مقصر گشتن و یا عصبانیت، بهتر است به دنبال راهی برای پاک کردن لکه در منزل باشید و یا از خدمات قالیشویی توحید استفاده کنید.

مراحل پاک کردن لکه آب هویج از روی انواع موکت پرزبلند و پرز کوتاه

مراحل زیر را برای پاک کردن لکه آب هویج از روی موکت دنبال کنید:

۱.      مایع را خشک کنید

  در قدم اول تا جایی که ممکن است آب هویج ریخته شده را به کمک یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای پاک کنید. برای این منظور، حوله های کاغذی را روی لکه فشار دهید و هنگامی که خیس شدند، آنها را با حوله های جدید تعویض کنید. پاک کردن آب هویج از روی فرش را ادامه دهید تا جایی که دیگر آب هویج به دستمال کاغذی منتقل نشود.

۲.      از الکل مالشی استفاده کنید

الکل مالشی که به عنوان ایزوپروپیل الکل نیز شناخته می شود، یکی از انواع الکل های مایع مبتنی بر اتانول است. از این مایع می توانید برای پاک کردن لکه نارنجی رنگ ایجاد شده بر روی موکت خود استفاده کنید. الکل مالشی می تواند روغن های موجود در آب هویج را تجزیه کرده و به راحتی آن را پاک نماید. الکل را روی یک پارچه تمیز بریزید. سپس لکه را به کمک این پارچه تمیز کنید.

تمیز کردن را ادامه دهید و هر بار که دستمال آلوده شد، آن را با قسمت تمیزی جایگزین کنید. دقت کنید که اگر کل دستمال آلوده به آب هویج شد، دستمال خود را تعویض کنید.

توجه کنید که الکل مالشی ممکن است رنگ موکت شما را تغییر دهد. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، بهتر است ابتدا از الکل بر روی قسمت هایی از موکت که زیر فرش یا زیر مبل قرار می گیرند، استفاده کنید. در صورتی که تغییر رنگ یا تغییر حالتی در بافت موکت مشاهده نکردید، می توانید از آن بر روی لکه استفاده نمایید.

اگر در استفاده از الکل مالشی بر روی موکت خود شک دارید بهتر است از خدمات موکت شویی قالیشویی باغ فردوس کمک بخواهید.

نحوه پاک کردن لکه آب هویج از روی موکت

۳.      از نوشابه استفاده کنید

پس از اینکه از الکل مالشی استفاده کردید، محل لک شده را به کمک نوشابه تمیز کنید. کمی نوشابه روی یک دستمال بریزید و سپس دستمال را بر روی لکه بزنید. با این کار باعث می شوید تا مابقی آب هویج جذب پارچه و نوشابه شود.

مراحل ۲ و ۳ را تا تمیز شدن کامل لکه تکرار کنید.

۴.      شستشو دهید

شستن موکت، پس از تمیز کردن لکه، یکی از مراحل مهم لکه گیری است. شستن به شما امکان می دهد تا تمامی مواد شیمیایی مورد استفاده را کاملا از فرش خارج کنید. برای این منظور یک لیوان آب بردارید و کم کم روی فرش بریزید. می توانید این کار را به کمک یک دستمال آغشته به آب انجام دهید. محل لکه را با این دستمال تمیز کنید. دستمال را با حرکات دورانی و فشاری به موکت بزنید.

این مرحله را نیز تا خارج شدن کامل آب هویج و مواد، ادامه دهید.

اگر در این مرحله، متوجه شدید هنوز آب هویج از فرش خارج می شود. می توانید از نوشابه بیشتری استفاده کنید و مرحله ۳ را مجددا تکرار کنید.

۵.      رطوبت فرش را خشک کنید

   در مرحله آخر، تلاش کنید تا رطوبت اضافی موکت را به کمک یک حوله جذب کنید. می توانید این کار را با چند دستمال کاغذی حوله ای نیز انجام دهید. در هر صورت، خشک کردن محل نم دار موکت، از کپک زدن آن جلوگیری خواهد کرد.

پس از اینکه تا حد امکان موکت را خشک کردید، اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود.

۶.      جاروبرقی بکشید

پس از اینکه موکت کاملا خشک شد، می توانید با انگشت الیاف آن را جابجا کنید تا با دیگر قسمت ها، یکسان شود. همچنین می توانید این کار را با جاروبرقی زدن، انجام دهید.

در صورتی که پس از انجام مراحل بالا، لکه آب هویج هنوز از بین نرفته است، می توانید از خدمات قالیشویی اکباتان استفاده کنید.

خدمات موکت شویی

موکت شویی یکی از خدمات پرکاربرد ارائه شده در قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی محدوده باغ فردوس است. شما می توانید از قالیشویی در اکباتان علاوه بر خدمات موکت شویی، خدمات مبل شویی در محل و قالیشویی مکانیزه را نیز دریافت نمایید.

نحوه پاک کردن لکه آب هویج از روی موکت

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید خدمات حداکثر ۷۲ ساعته خود را در سراسر تهران اعم از اکباتان و باغ فردوس به همشهریان عزیز ارائه می نماید. خدمات ما با رعایت اصول شرعی و بهداشتی، با مناسب ترین قیمت ها ارائه می شود. تمامی هزینه های دریافت شده ما، مطابق با نرخ اعلام شده از سمت اتحادیه بوده و برای مشتریان کاملا مقرون به صرفه می باشد.

کد خبر 645446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha